Politieke propaganda op kosten van de Tongenaar

Op 21 december 2016, over deze onderwerpen: Beleid en Plannen

Met niet minder dan 96.000 euro gaat de stad Tongeren een promotiecampagne op poten zetten om haar beleid te propageren.

Het is natuurlijk de taak van het stadsbestuur om haar burgers te informeren over haar gepland beleid. Het kan echter niet de bedoeling zijn dat tegenstanders van projecten waar er nog steeds een publiek debat over heerst, zoals de zuidoostelijke omleidingsweg, met belastinggeld overtuigd moeten worden.

Deze politieke propaganda ten voordele van het stadsbestuur wordt volledig bekostigd door de Tongerse belastingbetaler.

Doordachte aanbestedingen

N-VA Tongeren stelt zich openlijk vragen bij het de zogenaamde “gunningscriteria” die de stad Tongeren hanteert om een aanbesteding te verlenen.

Deze voorwaarden zijn te vaag en te ruim, waardoor het zo goed als onmogelijk wordt om objectief een goede keuze te maken tussen verschillende kandidaten.

Het is hoog tijd om degelijke en rechtvaardige criteria te hanteren die iedereen een eerlijke kans geven om aanspraak te maken op een aanbesteding van de stad Tongeren, zodat de aanzienlijke uitgaven voor zogenoemde “communicatie” niet steeds naar dezelfde communicatiebureaus gaan.